Saturday, April 8, 2023

VITAMIN KULIT CANTIK PALING BERKESAN

Masuk tahun ni dah 11 tahun dah nana menjadi pengguna tegar SET KULIT CANTIK Shaklee. Jom kita throwback sikit kenangan 11 tahun lalu macam mana nana boleh terjebak dengan supplements Shaklee especially Set Kulit Cantik Vitamin C dan ESP ni. Wajib baca sampai habis ya! 

OGOS 2012

Back in 2012, nana masih ingat lagi around bulan Ogos 2012. Waktu tu nana tengok dekat facebook ketika tu memang sangat famous dengan “Vitamin C Organik”. Sana sini orang bercerita mengenai kehebatan Vitamin C Organik ni untuk kulit sampai nana rasa teruja nak mencuba.

Kebetulan nana ada tempoh sebulan sahaja lagi untuk majlis perkahwinan nana. And nana pun memang sedang mencari supplements untuk kecantikan jugak waktu tu. Itu lah antara asbab nana direzekikan berjumpa dengan Vitamin C Shaklee.

Ini gambar waktu tahun 2010

Kulit kusam, gelap dan berparut 😅

Cuma tu nana belum tahu lagi rupanya Vitamin C tersebut adalah Vitamin C Shaklee. Sebab seller menggunakan nama “Vitamin C Organik”

Nana pun beli dan cuba. Tak sampai sebulan nana consume Vitamin C Organik tersebut, nana dapati kulit berubah dengan sangat mendadak! Pergi mana-mana semua orang pakat tegur,

“Pakai skincare apa, kulit nampak makin cantik”

“Ada tukar skincare ke? Nampak makin glowing”

“Ada ambil apa-apa supplements ke? Sebab nampak lain sangat banding dulu”

Ni gambar lepas nana start consume Vitamin C. Gambar beberapa hari before wedding

Waktu tu nana memang teruja sangat-sangat dan excited sungguh lah dengan effect Vitamin C ni sampai nana decided nak jual Vitamin C ni jugak. Dan waktu tu lah sebenarnya nana dapat tahu “Vitamin C Organik” yang digembar gemburkan ini rupanya adalah Vitamin C Shaklee 😊

TERJEBAK DENGAN ESP

Bermula daripada bulan September 2012 nana menjadi ahli, nana memang hanya menjual Vitamin C semata-mata. Memang tak ada jual produk yang lain. Dan nana hanya consume Vitamin C sahaja waktu tu.

Sampai lah dalam bulan November 2012 macam tu, ditakdirkan Allah Shaklee hentikan sekejap pengeluaran Vitamin C jadi nana memang hilang arah sangat-sangat risau nanti kulit dah tak cantik semula dah. Reason kenapa Shaklee stop pengeluaran Vitamin C waktu tu ialah sebab Shaklee nak improve lagi formula dan ingredients.

Waktu sedang tak ada pilihan lain itu, nana terbuka hati nak mencuba supplement lain dan nana pilih untuk cuba ESP.

Bila dah cuba ESP, at first nana tak perasan sangat perubahan pada diri nana. Sampai lah satu masa ni nana tengah cuci muka dekat toilet, nana pandang muka sendiri dekat cermin.

Baru nana notice waktu tu,

“Eh kulit aku macam makin cerah and gebu pulak. Sebab ESP ke ni?”

Kulit nana masa tu jadi macam ala-ala baldu gitu. Tak berminat tapi tak kering. Moist-moist je hehe

Then nana tanya lah kepada upline nana, mimi.

“Mie, consume ESP ni boleh buat kulit jadi cerah ke?”

Ni gambar lepas consume ESP dan Vitamin C awal tahun 2013. Boleh nampak kulit makin sihat dan cerah waktu ni 😍

And mimi jawab, “Eh memang lah naaa! Sebab ESP kan protein, ada kandungan Niacinamide pulak tu. Memang bagus sangat lah untuk kulit”

Ever since that, sampai lah ke hari ini, nana tak pernah tinggal amek ESP dah. Nana consume sampaiiii lah sekarang.

And tahun 2013 Vitamin C dah kembali available, nana consume sampai ke hari ini tak pernah miss walau sehari.

Alhamdulillah syukur sangat dijumpakan dengan Vitamin C dan ESP ni 😊

KELEBIHAN VITAMIN C UNTUK KULIT

Mungkin ramai yang tertanya-tanya, apa sebenarnya kelebihan Vitamin C untuk kulit?

Alright meh nana cerita. But satu fakta yang semua orang kena tahu ialah, Vitamin C adalah satu nutrisi yang badan kita sangat perlukan tetapi ianya tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan kita. Mahu atau tidak, kita memang kena amek supplement Vitamin C then only badan kita akan dapat cukupkan keperluan Vitamin C dalam badan kita.

Jadi macam mana Vitamin C membantu untuk kecantikan kulit ni?

1)BANTU PEMBENTUKAN KOLAGEN PADA KULIT

Kulit kita memerlukan kolagen untuk menjadikan kulit kita anjal, tegang, membantu cepat pudarkan parut dan melembapkan kulit. Dan Vitamin C lah sebenarnya adalah nutrisi yang diperlukan untuk membentuk kolagen pada kulit.

2)MENCERAHKAN KULIT

Vitamin C sangat tinggi dengan antioksidan yang membantu menghalang penghasilan melanin iaitu sejenis pigmen yang memberi warna pada kulit. Secara tak lansung, kulit akan semakin cerah bila kita consume Vitamin C

3)MELINDUNGI KULIT DARI SINAR MATAHARI YANG MERBAHAYA

Disebabkan tinggi dengan antioksidan, antara kelebihan Vitamin C juga ialah dapat menghalang radikal bebas yang terhasil daripada sinar UV yang boleh merosakkan kulit.

4)MENGURANGKAN KERADANGAN PADA KULIT

Ramai yang bertanya macam mana Vitamin C membantu atasi masalah JERAWAT? Jawapannya kerana vitamin c mengandungi sifat anti-radang sekaligus dapat mengurangkan keradangan pada kulit, alergik atau kegatalan kepada kulit termasuk lah jerawat.


KELEBIHAN ESP UNTUK KULIT

Kalau Vitamin C tadi orang dah biasa dengar untuk kulit, bagaimana pula dengan ESP?

Ha jom kita tengok bagaimana ESP membantu untuk kecantikan kulit 

1)MENGHASILKAN KOLAGEN

Kandungan utama ESP ialah PROTEIN yang mana protein lah yang membentuk kolagen pada kulit. No wonder gabungan ESP dan Vitamin C sangat terbaik untuk kulit kerana Vitamin C membantu pembentukan Kolagen, sementara Protein pula menghasilkan kolagen. Kesannya, kulit akan jadi tegang dan anjal.

2)MENCERAHKAN KULIT

Bila mana kulit kita cukup protein, kulit akan menjadi tegang dan anjal. Kebiasaannya efek daripada kulit yang semakin tegang dan anjal ialah, secara tidak lansung kulit akan menjadi semakin cerah juga

3)MENGANDUNGI NIACINAMIDE

Biasa kan dengar banyak skincare yang mengandungi NIACINAMIDE ni? Sebenarnya Niacinamide sangat lah bagus untuk kulit. Antara kelebihan Niacinamide pada kulit ialah

  • Membantu atasi keradangan pada kulit
  • Membantu atasi masalah jerawat
  • Mencerahkan kulit
  • Mensekatakan warna kulit
  • Melembapkan kulit
  • Menghalang kulit dari terkena sinaran uv
No wonder lah ESP terbaik untuk kecantikan kulit kan?


VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH

So itu lah kisah dan sejarah macam mana nana terjebak dengan Vitamin Kulit Cantik ESP dan Vitamin C. Masuk tahun ni dah 11 tahun nana jadi pengguna kepada dua supplements ni dan Alhamdulillah masih tetap teruja lagi nak konsisten consume sampai sekarang.

Now nana nak kongsi pulak satu berita baik dengan semua. Bulan ni Shaklee ada buat promosi special iaitu PROMO VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH!

Rahmah? Apa rahmah tu?

At first nana pun tak pernah dengar nama rahmah tu. Nana ingat nama orang. Al maklum lah orang tak rajin tengok TV kan hehe. Rupanya Rahmah tu maksudnya ialah “Harga Berpatutan dan Mesra Rakyat”

Senang cerita, harga MURAH lah maksudnya!

Bila tengok promosi yang Shaklee buat ni, memang sungguh-sungguh RAHMAH lah korang.Tak percaya korang boleh tengok dekat bawah ni

Bayangkan Vitamin C sebotol harga RM115
ESP setong normal harga RM173
Total = RM288

Tapi promosi bulan ni jadi RM99 sahaja untuk setong Vitamin C dan ESP!

Dan, kalau ambil SET B iaitu 2 ESP dan 2 Vitamin C, harga jadi laaaagi jimat iaitu RM188!

Untung sungguh lah siapa yang grab promo ni bulan ni.




Jom kita tengok pula antara testimoni dan feedback pengguna-pengguna SET CANTIK RAHMAH ni








Teruja kannn tengok semua feedback ni 😍

So apa lagi uolls, jangan lupa dapatkan Set Rahmah Promo ni yaaa

Boleh pilih nak SET RAHMAH A atau SET RAHMAH B

Untuk dapatkan promosi SET KULIT CANTIK ESP & VITAMIN C aka SET RAHMAH sila contact nana di sini ya

📲Whatsapp nana macarona

Korang boleh juga baca di sini ya mengenai SET KULIT CANTIK

Till then, Assalamualaikum wbt!❤






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...