Monday, December 31, 2012

Homemade mask!

Assalamualaikum wbt..


Hye kakak kakak dan adik manis sekalian.
Menjadi cantik adalah idaman setiap wanita. Tetapi cantik tu sendiri adalah sesuatu yang subjektif. Ada yanga berpendapat kulit yang putih tu cantik. Ada pulak yang berpendapat kulit yang cantik adalah kulit yang licin tanpa cela. Pokoknya suka hati kau la. Janji tak buat perkara yang salah di sisi undang2 dan agama. Toksah la sebab nak cantik, gigih pergi cucuk botox la buat plastic surgery la. Haish
Nak cantik ni tak susah. Tak payah pergi spa ke salun, duduk rumah je pon boleh buat. Well, teknologi di hujung jari lah katakan. Meh nak ajar.

Nak dijadikan cerita, sabtu lepas nana tersangatlah letih. Pagi ada mekap n balik dari mekap tu, nana dan suami pergi bersosial berjimba2 di paradigm mall kat kelana jaya tu. Balik pulak rushing sbb suami ade shoot wedding pulak tu. Lepas je husband nana kuar rumah, nana pon terfikir la macam nak buat tutorial mekap. Eceh. Last2 tak jadi sebab muka rasa macam tak cantik je. Nampak letih n tak berseri. Sobs.

Lalu dengan pantasnya nana mula membancuh mask resepi ciptaan sendiri ni. Dah try banyak kali n sangat puas hati ♥

Bahan-bahannya adalah

1 sudu Shaklee ESP
2 Sudu yogurt( perisa apa? Suka hatiiii, tp better yg original)


Yg ni nana guna yogurt perisa berries. Rasa nak jilat muka sendiri.



cara-caranya mudah saja. Gaulkan kedua dua adunan tadi dengan sebati, kemudian sapu ke seluruh wajah dengan sekata. Tak payah tebal sangat pon takpe. Selesai sapu satu muka dengan mask tadi, sila tangkap gambar anda dan upload ke facebook mahupon instagram masing2 lol!



Ni bukan hantu ye kawan2. 

Kesan selepas pemakaian: kulit terasa sangat segar dan lembut. Tone macam sedikit cerah n muka rasa glowing ♥



Sekian sahaja perkongsian di petang nan indah ni. Diharap semoga segala persoalan korang dah terjawab. Since nana upload gamba haritu, berduyun2 org tanya resepi. Mana yang nana x sempat reply tu, ampun dan maaf dipinta ye. 

Bagi mereka yang tiada stok esp, boleh la beli dari nana. Selain boleh diminum, boleh jugak buat mask tau. Hasilnya memang bestttt sangat!


Berminat boleh pm or whatsapp 013-3039242 ye.  :)

Okey la, sampai sini dulu ye.

Till then, salam ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...