Wednesday, February 28, 2018

YOUTH SKINCARE SHAKLEE

Assalamualaikum wbt

Hi korang! :)

Maaf ye untuk yang ternanti-nanti update daripada nana.. Dah lama actually nak update entry ni, tapi..... Ah takde tapi-tapi.. Stop bagi alasan nana hahah

Okey, back to our topic..

So, macam yang semua orang tahu, Shaklee baruuuu lancarkan skincare terbaru di pasaran iaitu YOUTH SKINCARE.. Kiranya, youth ni ganti semua skincare yang ada dalam Shaklee iaitu Nutriwhite dan juga Enfuselle..



So far nana sendiri dah guna almost 23 hari, and apa yang nana boleh cakap ialah, this skincare is MAGIC!

Like seriously korang.. Imagine lah, hanya dalam tempoh 23 hari je nana dah dapat perubahan yang ketara gila gila dekat muka nana..

Bukan setakat nana je, ramai gilaaaa lagi yang update skin berubah gila-gilaaa punya lepas pakai youth..

Memang boleh kata, hampir 100% mereka yang dah cuba youth ni, update kesan dia SANGAT CEPAT walaupun Youth ni organic skincare..

Yelah kan, mostly skincare yang bagi kesan cepat ni selalunya skincare yang ada chemical.. Natural skincare selalunya kesan dia lambatttttt..

Untuk orang yang kurang penyabar macam nana ni, kadang-kadang memang boleh rasa boring sikit lah nak menanti kesan lepas guna skincare organic ni kan.. But demi keselamatan diri dan kesihatan, ku tahan jugak jebat! haha

But this one, is MAGIC.. Tak mampu nak ungkap dengan kata-kata dia punya tahap magic tu sampai nana rasa macam nak menangis kegembiraan hahaha Over sangat kan..

Nana memang macam ni.. Kalau happy sangat mesti rasa nak menangis haha

Yang pasti, i am so happy.. Beyond happy bila shaklee keluarkan skincare Youth ni sebab korang pun tahu betapa nana sukaaaa sangat dengan kecantikan kan :)

Suka sangat skincare yang best-best.. Sukakan mekap etc etc

So bila masuk skincare youth ni, memang Allah je tahu happy dia macam mana..

Tambah lagi bila tengok kesan dekat diri sendiri dan orang di sekeliling nana.. LAAAAGI lah happy di buatnya :)

So tanpa melengahkan masa lagi, nana nak share dengan korang rangkaian produk skincare YOUTH yang kecoh diperkatakan seantero dunia tuu



Apa yang specialnya skincare ni, sebab kandungan-kandungan dia yang sangat lah hebat.. Korang imagine, dalam setiap satu tu adanya ACTIVE INGREDIENTS.. Bermaksud setiap satu tu dah power gila, no wonder kesan dia cepat..

Yang bestnya jugak, sebab skincare ni sangat membantu untuk kelihatan LEBIH MUDA daripada usia.. Sebab tu laa nama dia YOUTH :)

And kalau nak tahu, Shaklee ambil masa selama 8 tahun untuk hasilkan Youth ni.. Korang imagine berapa lamaaa Shaklee ambil nak hasilkan skincare yang terbaik sekali..

Dan Youth juga telah diuji secara klinikal tanpa kompromi..

Produk-produk youth adalah :

  • 100% vegan, iaitu berasaskan tumbuh-tumbuhan
  • Hipoalergenik, bermaksud tindak balas terhadap alergi adalah paling minimum lepas pakai skincare ni
  • Non-Comedogenic, tidak menyumbatkan liang roma
  • Diuji oleh ahli dermatologi
  • Diuji oleh ahli oftalmologi, bermaksud selamat untuk mata
  • Bebas daripada 1500 bahan kimia merbahaya seperti merkuri, hydroquinone dan sebagainya

RANGKAIAN YOUTH

Rangkaian skincare Youth ni merangkumi Luminous Gel Oil Cleanser, Perfecting Skin Toner, Youth Activating Serum, Age Defense Moisturizer spf50, Advanced Renewal Night Cream, Radiance C+E


Luminous Gel Oil Cleanser

Cleanser 3 dalam 1, tidak mengandungi sabun, pH seimbang.
Pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyusi dan menyediakan kulit anda untuk ke langkah seterusnya.

Bahan-bahan utama : Vital Repair, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau

Review nana lepas 23 hari penggunaan : 

Satu benda yang nana paaaaling suka is, ianya TAK PEDIHKAN MATA! Nana selalu ada masalah dengan cleanser yang pedihkan mata. Yang best jugak sebab cleanser ni bertindak jugak sebagai MAKEUP REMOVER! Best sebab tak payah remove mekap dulu sebelum cuci muka hehe (but kalau pakai maskara yang waterproof kena remove dulu la). Kulit tak kering lansung lepas pakai, and lembutttt sangat rasa.. Love it so much! 


Perfecting Toner


Mengandungi campuran vitamin penting, polifenol dan bahan-bahan botanikal yang berpaten untuk kulit yang berseri. Membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi kepada kulit anda

Bahan-bahan utama : Vital Repair, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau

Review nana lepas 23 hari penggunaan:

Toner ni antara favvvv nana jugak, sebab nana rasa perubahan yang agak ketara setiap kali nana pakai toner lepas cuci muka. Kulit rasa fresh sangat-sangat.. Bila gosok dengan kapas, boleh nampak sisa-sisa kotoran dekat kapas tu even kita dah cuci bersih dah. Dia bantu bersihkan kulit sampai ke liang roma. Blackheads pun tanggal tau masa gosok dengan kapas tu. Memang amazingggg sangat-sangat! Pores pun nampak makin rapat and kulit makin licin


Youth Activating Serum

Mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel. Terdiri daripada campuran vitamin, polifenol, dan Youth Complex untuk menggalakkan penghasilan kolagen dan pembaharuan pada peringkat sel, membuatkan kulit menjadi lebih muda remaja!

Bahan-bahan utama : Youth Complex dengan Apple cell, Lotus Japonicus, Vitamin A berkapsul

Review nana selepas 23 hari penggunaan :

Serum ni best, sebab dia pekat so pakai sikittttt je dah cukup untuk sapu ke seluruh muka, memang menjimatkan. Then kesan dia nana rasa pada ketegangan kulit nana. Rasa kulit betul-betul semakin tegang and cerah lepas nana gunakan serum ni. Suka sangat-sangat and memang tak pernah miss pakai dalam tempoh 23 hari ni tau :)


Age Defense Moisturizer - SPF 50


Membantu melembapkan kulit dan menambahbaikkan penampilan kulit secara menyeluruh dengan vitamin dan nutrien botani, serta membantu melindungi kulit daripada sinaran matahari dengan pelindung matahari berspektrum luas SPF 50.

Bahan-bahan utama : SPF 50, Vital Repair Complex, Muscadine Grape Extract

Review nana lepas seminggu penggunaan:

Nana guna moisturizer ni sedikit lewat daripada yang lain sebab Shaklee shipped lepas raya cina haritu. And korang nak tahu tak? Nana SUPER LOVE this moisturizer!! Super loveee! Rasa nak menangis sebab suka sangat hahaha.. Untuk korang yang suka MEKAP, nana really reccomend sangat-sangat pakai moisturizer ni as base. Sebab dia bukan setakat melembapkan dan ada spf 50, tapi dia macam ada glowing effect, yang mana bila kita pakai tu kulit akan jadi glowing gilaaaa and mekap akan nampak cantik sangat-sangat!


Advanced Renewal Night Cream

Krim malam yang membantu menggalakkan proses pembaharuan sel kulit semasa anda sedang tidur. Mengandungi campuran botanikal khas yang membantu meransang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin dan cerah

Bahan - bahan utama : Vital Repair, Schisandra Chinensis, Lotus japonicus

Review nana lepas 23 hari penggunaan : 

This night cream works wonder on my skin!! Especially bila nana mix dengan Radiance C+E, memang nampak perubahan yang sangat-sangat ketara pada kulit nana seriously! Bila bangun pagi, kulit nampak glowing and fresh sangat-sangat.. Memang rasa betul perbezaan lepas pakai sepanjang 23 hari ni tau


Radiance C+E


Mengandungi kandungan VITAMIN C TULEN sebanyak 20% yang berpaten dan vitamin e serta ekstrak sel raspberi untuk membantu menegang, mencerah dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan. Ia turut membantu mengurangkan kehadiran jeragat, melicinkan tekstur kulit dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan

Bahan-bahan utama : 20% Vitamin C Tulen, Vitamin E, Raspberi

Review nana selepas 23 hari penggunaan:

Apa yang nana boleh cakap ialah, this is the KING! Kalau tadi nana cakap nana SUKA moisturizer, tapi radiance ni nana CINTA! Seriously, nana dapat rasa radiance c+e ni betul2 make a huge difference on my face. Sebelum ni nana pakai selang seli tau setiap malam, means not every night nana pakai. And malam yang nana pakai tu, esoknya nana tengok kulit jadi glowing gilaaaa! And tona kulit nana pun jadi makin sekata dah sejak pakai Radiance C+E ni. love love love! I super LOVEEEEE THIS ONEEEEE!!!


So, now korang nak tengok tak perubahan dekat kulit nana lepas 23 hari nana guna skincare nih? hehehe



Tadaaaaa!

Kalau boleh perasan, antara perubahan pada kulit nana ialah;

Semakin cerah
Tona kulit semakin sekata
Tekstur kulit nampak semakin lembut dan halus licin

Alhamdulillah :)

Untuk korang yang berminat nak dapatkan skincare Youth daripada nana, beserta consultation yang terbaik nana boleh jamin, feel free untuk contact nana yaa.. Boleh whatsapp

Nana Macarona
013-3039242

Till then everyone!

Thank you for reading.. Assalamualaikum wbt :)







1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...