Monday, September 14, 2015

Perjuangan 20 Tahun di dalam Shaklee!

Assalamualaikum wbt :)

Haii readers! Entry kedua untuk harini hehe.. Gara-gara terlalu bersemangat dan excited lepas hadiri Majlis Master Celebration Master Hj Hussain dan Master Hajah Salwa semalam..



Siapa mereka ni?

Mereka lah Super Upline nana di dalam bisnes Shaklee ini.. :) Mereka sudah berpengalaman selama 20 tahun di dalam Shaklee kalau anda hendak tahu.. 20 tahun bukan satu tempoh masa yang singkat tauuu.. Kalau anak baru lahir tu, maknanya sampai boleh dapat menantu dah.. Bayangkan berapa lama tempoh mereka berShaklee..

Nak tahu berapa usia mereka sekarang? 65 tahun! yaaa.. 65 tahun tapi masih gigih dan gagah berniaga mencari rezeki.. 20 tahun mereka bersabar dan kini mereka menuai hasilnya..

Sedikit kisah mengenai permulaan perjalanan mereka di dalam bisnes Shaklee ini, based on apa yang diceritakan di dalam Master Celebration semalam..

Mereka berdua mendaftar Shaklee selepas Master Hj Hussain pencen daripada Tentera Laut Malaysia pada usia 45 tahun.. Kemudian mereka mula berkenalan dengan upline mereka iaitu Master Hj Roslan, yang mana merupakan upline nana juga.. Master Roslan tak jemu2 cuba untuk mengajak mereka join bisnes Shaklee, tapi pada awalnya ditolak mentah2 oleh Master Hjh Salwa..

Puncanya adalah kerana Master Hjh Salwa pernah alami pengalaman buruk dengan MLM so beliau jadi sangat anti dengan MLM.. Dan akhirnya, mereka mendaftar juga Shaklee dek kerana tidak tahan 'diganggu' oleh Master Hj Roslan hehe

Tapi Alhamdulillah, berkat sentuhan Master Hj Roslan, maka di sini lah mereka pada hari ini.. Dan saya percaya, mereka sangat berterima kasih kepada upline mereka, Master Hj Roslan kerana tidak jemu2 cuba membantu mereka satu ketika dahulu..

Perjalanan mereka juga tidak lah semudah dan secepat orang lain di dalam bisnes ini.. Mereka join ahli pada tahun 1995, dan hanya naik rank Master pada tahun 2013.. Bermaksud mereka sangat sabar dan konsisten selama 18 tahun sebelum benar-benar mengecap kejayaan di dalam bisnes ini, Subhanallah..

So inspiring kan? :')

Nana tak dapat bayangkan, bagaimana kalau sebelum 18 tahun itu mereka pernah give up dan berhenti buat Shaklee.. Adakah sekarang mereka boleh menikmati income 6 angka, sambil menikmati usia emas mereka bersama anak cucu.. Di samping menjalankan peniagaan dari rumah yang kelihatan santai, tetapi memberi income pasif yang sangat lumayan..

Allahuakbar.. Nana sangat-sangat berdoa semoga diberi kesabaran seperti mereka di dalam bisnes ini..

Apa yang buat nana kagum ialah, di saat orang lain memilih untuk berehat sesudah pencen, tetapi mereka memilih untuk memulakan bisnes selepas pencen.. Mereka tak jadikan usia EMAS sebagai penghalang kepada kejayaan..

Dan lihatlah pada hari ini.. Pada usia emas, mereka mengecapi kejayaan yang sangat manis Alhamdulillah..

Kalau mereka yang sudah dikira lanjut usia boleh bertahan, bersabar dan berusaha.. Nana sebagai orang muda sangat malu kalau nana tak buat sungguh2 dan give up buat Shaklee..

Sering kali nana cakap pada diri.. Bertuahnya aku.. Jumpa Shaklee masa usia muda.. Pulak tu naik Master dalam tempoh setahun lebih je buat Shaklee.. Lepas 3 tahun bershaklee, income sebulan dah stabil di 5 angka..

Kalau diuji sedikit pun aku nak down dan give up, betapa tak bersyukurnya aku..

Sedangkan orang lain yang sangat-sangat lamaaaa menanti kejayaan hadir pun mampu bersabar dan konsisten..

Allah, nikmat mana lagi yang hendak aku dustakan :')

Nana bersyukur sangat dibukakan hati hendak ke majlis ini semalam.. Banyak pengajaran yang nana perolehi yang buat nana sangat bersyukur dengan apa yang nana ada dan dengan jalan yang Allah pilih buat nana ini..

Dan nana sangat yakin dan percaya.. Kalau Master Hj Roslan mampu bertahan hampir 30 tahun dalam Shaklee.. Kalau Master Hjh Salwa dan Master Hj Hussain mampu bertahan 20 tahun di dalam Shaklee.. Sudah pasti ada sesuatu yang sangat istimewa di dalam bisnes ini kan? :)

Nana impikan, 20 tahun daripada sekarang, InshaAllah empayar Spectacular sudah berkembang dengan sangat-sangat maju.. Nana sudah mencapai income 6-7 angka sebulan.. Anak pun masa tu InshaAllah dah besar.. Nana nak hantar at least salah seorang daripada anak untuk belajar tahfiz.. Kalau dapat hantar semua lagi bagus Alhamdulillah..

Nana harap juga untuk membiayaai sepenuhnya pelajaran anak-anak tanpa perlu buat pinjaman atau biasiswa.. Biarlah biasiswa diberikan kepada mereka yang lebih memerlukan..

Dan nana berharap InshaAllah pada masa itu nana sudah mencapai impian menjadi Jutawan Muslimah.. Yang empayar bisnes sudah stabil dan mantap.. Dan punya lebih masa untuk beribadat, travel around the world semestinya bersama keluarga..

Dan nana juga membayangkan pada saat itu, sudah terbina satu pusat tahfiz atau rumah anak-anak yatim yang dibiayaai sepenuhnya oleh kami..

Allahuakbar, tingginya angan-angan dan cita-cita nana.. Dan nana percaya, cita-cita dan impian yang tinggi tidak akan menjadi kenyataan kalau nana hanya tahu berangan tanpa usaha..

InshaAllah nana akan cuba sedaya upaya untuk mencapai setiap yang diimpikan..

Moga Allah setuju dan redha akan impian dan jalan yang nana pilih ini..

InshaAllah, Shaklee will be my forever lifetime career..

Anda nak bersama nana berjuang di dalam Shaklee dan Spectacular? Nak rasa sendiri indahnya bisnes ini? Jom hubungi nana, mentor pilihan anda :)

========================
Your Truster Business Mentor
Master Siti Farhana
Founder of Spectacular Empire
013-3039242
=======================

1 comment:

  1. wow tahniah saya masih haha..bakal JUTAWAN REMAJA pada akan datang haha..shaklee im coming ...by the way silalah singgah ke blog saya yg baru je ni www.rayflexs.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...