Saturday, March 12, 2011

Kenapa nak tipu?

Ewah. makin lama makin banyak lak entry aku yang selain dari mekap2 ni.
bukan maksud aku dah bersara uolls.
nehi kabi nehi.aku just berhat sebentar bersama kitkat jek!
yer ah.assignmnt belambak ditambah darab pulak dengan exam nak dekat kan..
nanti cuti sem nanti sambung la balik mengandam
hehe

okey kan dah melalut!

Actually nak cakap pasal tipu kanan tipu kiri ni
especially penipuan dekat facebook
(sebenarnye aku nak cakap pasal facebook je.tp entry mcm general plak)
hahah!

Kenapa orang selalu tipu kat facebook ek?contohnye macam buat fake profile
gambar guna gambar orang lain
nama pon main petik je nama jiran sebelah rumah makcik nombor 3 belah abah
pastu add orang sebarangan tanpa hala tuju hidup
then buat onar macam tahik dengan takde rasa bersalah sekecik ameba pon

"alahai..nak rasa bersalah buat ape? lantak ah.orang bukan kenal aku pon.sebab aku kan guna gambar orang lain.wahahahahhaha"

Haaa..gelak la ko macam syaitan puas2 sebab nanti kat akhirat menangis la kau mintak ampun kat orang yang ko aniaya tu!
haissyyy! marah betol aku tau!
Sebab aku rase macam aku pon turut terkena dengan benda macam ni

Ceritanya macam ni. Entah bila dan macam mane aku pon tak sure. Tibe2 ade sorang minah ni dalam fren list aku tego kat chat. Aku ni pulak jenis kalau lelaki tego kat chat tu agak jarang la aku reply kan..Tapi kalau pompuan yang tego nescaya aku akan reply.huhu 
Ye ah. Jarang kot kalau pompuan yang tak kenal nak tego pompuan.So aku rase mcm best pulak dapat kenal gn kawan pompuan yang baru :) tapi heyyyyyyy! i'm straight okey! hahah
 Then mase borak punye borak tu, tibe2 die tanye aku

"ape pendapat u pasal lesbian?"

mak aihhhh..terkejut beruang kutub la aku, ape lagi kan.
tengok muka macam lembut je siap bertudung
then aku view la fb die.memang banyak post2 video yang agak kelucahan ni.macam mane video tu korang paham2 ah sendri kan.Banyak gak la die bercakap lucah2 gn aku tapi aku malas nk cerita.kang buatnye adik aku bukak blog ni kang dah jadi 18sx lak.Tapi korang jangan ingat aku layan pulak! aku just nak menyiasat! hahaha

Then aku bukak info lak. amek account kat uum.
pergh. dak pandai kottt!
tapi kan. macam agak pelik je. sebab bila aku tengok status die mcm xde orang komen. kalau ade orang komen pon macam bukan kawan yang kenal. mustahil la budak u xde membe sekelas ke add fb kan?logik ke?

Then aku pon start menjalankan siasatan terperinci aku. aku cek sume activity kat wall die.tengok ape die komen kat orang lain. (banyak gile mase aku kan? n rajin gile.lectrer sowh search pasal housing scheme xde lak rajin nak search cani) hahahah

pastu aku buat2 la tanye kolej kediaman die ape? n macam2 lagi la soklan pasal uum yang aku sendri pon xtahu pasal jawapan die.tapi bajet tahu.kui3
bila aku tanye die jawab merepek2 jek.then aku pon dengan rase tak sabar berkata

"awak ni sebenarnya tipu ek? ni bukan gambar awak kan? sebab sy tanye pasal uum pon awak x tahu.kantoiiiiiii!"

berani tak aku? hahahhaha

then die cuba menegakkan benang yang lencun

"saya mana ingat dah.saya dah 3 tahun habis belajar. kalau awak tak percaya yang saya ni pompuan, gambar tu gambar saya, meh sy pegi jumpa awk..saya tunjuk saya ade ***** ke ***** "

pehhhhh..lu samseng bai! dah la lu tipu gua. skunk u nak berlucahan cakap benda2 kotor dengan gua kan.dah 3 tahun habis belajar?tapi kat info kau lahir tahun 1989. berapa kali kau lompat agaknye ye?
lepas tu aku malas dah la nak layan.actually banyak lagi bukti2 yang die tipu aku.tapi malas nak cerita sebab aku malas pulak nak taip tibe2.padahal tadi gile bersemangat.hahahha

moral of the story, jangan la korang buat fake profile, guna gambar orang lain pastu nak buat perangai macam gamp**G lak kan. tak baik doh..kesian kat tuan punye gambar tu.isk3
tak paham teman.ngapenye begitu? idok ke kamu ghase besalah? rentikan ler before hidup kamu terenti dengan tibe2. Gulp! takut tak? haha

tengok macam aku, walaupon gambar sendri takdela cantik mana, tapi aku bangga okey tayang gambar aku sendiri!

 
** suka gila gambar-gambar ni..tenkiu photog! :)


okey la.sampai sini je.

bye semua

TC

SENYUM SEINDAH SURIA ^______^





4 comments:

  1. wooppss sepeti bese..mahu menempek jua..

    haha bese uh tuh cik nana oit..sy pon terkena jua..yg terkait dikait sume ader,,last skali dok mngait3..dat y delete da acc fb lame..**tgk da ckit da fwen..:(

    aik mcm nk wat entry sndri lak..haha act nk gtahu kawan sy mengait3 tuh pon ader kat fwen list kamu **ap motip die pon sy xtahu..hati3 yer..selamat berajin kembali..^_^Y

    ReplyDelete
  2. na..bkn ko pon pnh wat fake acc fb gak ke dl?wakakakaka :p

    ReplyDelete
  3. durisemaluberbisa:eh yeke? siapa2? huhuhu

    dija:tapi aku tak wat onar melakukan kelucahan di serata alam.hahha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...