Wednesday, June 25, 2014

T2SMega Melaka

Assalamualaikum wbt..

Pada hari sabtu yang lepas, nana berpeluang menyertai satu program khas di bawah Shaklee2U iaitu group di bawah naungan Master Iffah iaitu my mentor a.k.a upline in Shaklee :)
Alhamdulillah kerana sekali lagi nana diberikan peluang untuk menyampaikan ilmu kepada seluruh warga Shaklee2U..
Yang buat lagi bersemangat bila ada jugak anak-anak didik Spectacular yang join.. Alhamdulillah.. Tahniah kepada anda kerana sudi menjemput keberkatan dengan menghadiri majlis ilmu :)



Sangat bertuah mereka yang join program ni sebab dapat ilmu direct daripada Master-master di bawah organisasi Shaklee2u.. Semua happy nak share tips, ilmu dan pengalaman masing-masing kepada semua peserta..

Asalnya nana dan suami decide nak bertolak ke melaka malam Jumaat haritu.. Tapi disebabkan sangat lah last minute punya keputusan, maka tak jadi lah.. Walhal dah siap up status dekat fb lagi cakap nak bertolak melaka malam tu kahkah.. Iolls kan suka propa awal sangat.. :D

So, pagi sabtu tu, lepas subuh kami pun bertolak.. Sampai ke destinasi tepat jam 9 pagi :)


Majlis dimulakan dengan ucapan pembukaan Tuan Penganjur iaitu papa kami, Master Firdhaus


Sempoi je kan.. Takde bertie kot bagai.. Tapi jutawan muda nih :)



Dan ituuu dia speaker pertama kita, Master Suraya.. Master sue bentangkan tajuk CASH.. 

Mujur Master Sue yang jadi pembuka, terus semua semangat and hilang mengantuk dengar celoteh Mak Yong nih hehe


Master Nana & Master Nad



Acah-acah fokus ke sebab tahu kamera tengah snap die tu? :D


Dan tiba lah giliran nana pulak untuk bentangkan tajuk nana.. Actually sebelum nana ada lagi seorang master dah bentangkan tajuk beliau iaitu Master Fazliana a.k.a Master Yann.. Tapi kekdahnya encik fotografer tu pulak boleh bantai g breakfast dengan geng-geng beliau.. Haha sorry kak yann


Bila nana bagi speech....... Macam-macam gaya tangan keluar! haha

Menjiwai katanya..










Macam biasa la, bila gambar sendiri kena la lebih sikit gambarnya hehe

Nana pun bentangkan tajuk CASH.. Kenapa speaker sampai 3 orang buat tajuk CASH? Sebabnya Shaklee memang offer banyakkkkkk sangat CASH kepada kita kalau buat sungguh-sungguh.. :)
And bagi nana, kalau siapa yang join Shaklee tapi tak nak grab semua yang Shaklee offer, maka anda rugi 


Master Farizan a.k.a Master Cik Jan yang super comel membentangkan tajuk CAR BONUS

Yes, jangan tak tahu.. Selain CASH, Shaklee jugak offer CAR BONUS kepada mereka yang komited dan bersungguh-sungguh dalam bisnes ni..

Car bonus ni pulak bukan lah Shaklee bagi kereta sebijik pun.. Die bagi cash jugak hehe..
Nak guna untuk benda lain pun takdelah je..Cuma nak tunjuk kata betapa baiknyaaa Shaklee nih! Banyak sungguh benefits yang shaklee offer kepada distributor nya.. Asalkan kita buat bisnes ni sepenuh hati dan jangan pernah buat sambil lewa :)


Master Suzie dengan tajuknya iaitu CONVENTION.. Shaklee pun ada offer TRIP jugak ye.. Yang bestnya, ianya merupakan 6stars punya percutian.. 
And tahun ni nana sendiri berpeluang dapat 2 tiket untuk pergi ke US pada bulan 8 nanti..
InshaAllah tahun depan nak kumpul lagi banyakkkkk tiket untuk bawak parents & parents in law ke ITALY.. weeehoooo!


Master Farah Wahida yang merupakan antara senior master di kalangan kami.. Orangnya kecil je, tapi berjiwa besar dan kental.. Proud of u kak farah.. :)


Selit-selit bagi tips marketing pada peserta iaitu bagaimana nak jadi DUTA SHAKLEE hewhew


Master Nadiah Suhaidi in action.. Semua dah start layu lesu lepas makan kan.. So meh kita kasi exercise sikit! 



Master Fariha yang comel dan menghiburkan. Dalam pada bergurau, terselit seribu satu pengajaran di sebalik setiap ucapan beliau.. Tak pernah jemu dengar celoteh kak eha hehe


Dan kami sangat bertuah sebab seminar tempoh hari turut dihadiri oleh penulis buku serta pakar motivasi terkenal iaitu saudara Zuhairi Nopiah atau lebih manja dengan gelaran Ateh.. Ateh kongsikan bagaimana nak menghadapi sifat malas dalam diri kita..



Ayat fav Ateh, 'TAK PERCAYA TAKPE, BUAT JE'

Tapi nana pilih untuk PERCAYA SEBELUM BERJAYA ^^

Lagi gambar semasa seminar T2S


Master Ani Ahmad in action




Jelita jutawan gituuuu



With kakak-kakak kesayangan nana :)


Master Ruziah Amin yang berjasa di sebalik presentation kami tempoh hari.. hehe TQ kak gee!



Forum D'Brothers.. Para suami yang berkongsi pengalaman sepanjang isteri masing-masing berbisnes Shaklee..

Ada jugak terselit suami soleh ku di situ hehe


Yang dinanti-nanti, kemunculan Master Iffah Annuar.. Walaupun kurang sihat tapi masih sudi untuk turut serta dan berkongsi ilmu serta menyentuh hati-hati kami.. Thank you MIA.. Semoga Allah berikan kesihatan yang baik pada MIA sekeluarga.. we love you :)


Tulang belakang di sebalik kejayaan isteri-isteri masing2.. 



Alhamdulillah, syukur kerana semuanya berjalan dengan lancar.. Syukur kerana diberi peluang untuk menyampaikan ilmu dan berkongsi pengalaman serta tips dalam bisnes ini..

Ini lah antara salah satu sebab mengapa nana sayangkan bisnes Shaklee ni.. Selain daripada benefits yang melimpah ruah yang Shaklee offer, tapi ikatan kasih sayang dan ukhuwah antara semua lah antara yang menjadi penguat semangat kami untuk terus maju dalam bisnes ni..

Tak kira dengan S2U families atau dengan Spectacular families, nana sangat-sangat hargai ukhuwah antara kita semua.. Kebanyakkannya bukanlah saudara mara atau adik beradik, tapi bonding yang kuat wujud kerana Allah taala..

Ukhuwah Fillah Abadan Abada :')

Nana doakan semoga semuanya mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.. :) InshaAllah bulan Ramadhan nanti nana dan suami akan meneruskan misi jelajah satu malaysia kami untuk menemui anak-anak didik Spectacular yang berada di satu Malaysia..

Semoga semuanya turut serta untuk menerima ilmu yang diberikan.. Bertuahnya anda kerana mentor yang datang mencari anda untuk memberi ilmu.. Maka grab lah peluang yang diberi ini sebaiknya..

See you warga KELANTAN / PANTAI TIMUR pada 5hb Julai nanti! :)

Untuk anda yang ingin sertai keluarga Spectacular kami sama-sama menuju FINANCIAL FREEDOM & JUTAWAN DUNIA AKHIRAT, Ingin menjadi WORK AT HOME MOM dengan income 5 angka, boleh lah hubungi nana.. Nana tak janjikan anda kejayaan bila anda sertai kami.. Tapi nana janjikan kebahagiaan apabila anda buat bisnes ni dengan hati yang gembira dan sayangkan bisnes anda.. 

LOVE WHAT YOU DO, DO WHAT YOU LOVE.. THEN MONEY WILL FOLLOW

Till then, Assalamualaikum :)

Love,
Master Nana Macarona
013-3039242


1 comment:

  1. Hehe, teringat masa ni baru nak start borak banyak skit ngan Nana :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...